verdensmesterskabet i Super KF blev kørt i Macau den 10-11. oktober. Det blev et arrangement med store problemer, hvor løbet måtte afbrydes om lørdagen på grund af problemer med asfalten. Finalen blev stoppet med rødt flag 7 omgange for tidligt.
Her er Arnaud Kozlinsky til i sin CRG kart til VM i Macau. Foto: cikfia.com.
Det er første gang der afvikles VM i gokart i Asien, og de mange eurpæiske teams måtte indstille sig på uvante arbejdsforhold.
I pitten var der opstillet helt ens skruetelte til alle teams (jeg ved ikke om Tony Kart har haft indflydelse, men alle telte var grønne og hvide). Foto: cikfia.com.
Ben Hanley, der er vendt tilbage til karting efter han blandt andet har kørt Formel Renault, satte tiden i lørdagens tidtagning. Han vandt også første kvalifikationsheat, mens Arnaud Kozlinsky vandt det andet kvalifikationsheat – Kozlinsky blev ellers kun nr. 10 i tidtagningen.
Her er Ben Hanley foran Aaro Vainio i et af kvalifikationsheatene til VM. Foto: cikfia.com.
Efter de to første kvalifikationsheats måtte løbet afbrydes da asfalten flere steder revnede så der var fare for at kørerne skulle blive ramt af asfaltstykker.
Kozlinsky på pole til finalen
Efter kvalifikationsheats og prefinale kunne Arnaud Kozlinsky indtage pole position foran Brandon Maisano, Aaro Vainio, Ben Hanley, Manuel Renaudie og Marco Ardigo.
Finalen blev kørt på slicks men med en bane der havde mange våde områder. Ca. halvvejs igennem finalen førte Aaro Vainio, men Arnaud Kozlinsky fulgte ham tæt, og efter flere omgange med overhalingsforsøg lykkedes det for Kozlinsky at overhale og trække fra Vainio.
Kozlinsky havde således fået lavet et lille hul ned til Vainio da løbet blev stoppet med rødt flag 7 omgange før tid på grund af baneforholdene.
Top 5 i VM blev
1. Arnaud Kozlinsky, F, CRG / Maxter
2. Aaro Vainio, FIN, Maranello / Maxter
3. Ben Hanley, GB, Maranello / Maxter
4. Jonathon Thonon, B, CRG / Maxter
5. Flavio Camponeschi, I, Tony Kart / Vortex
Her Arnaud Kozlinsky, Aaro Vainio og Ben Hanley på podiet ved VM i Macau. Foto: cikfia.com.
Man må sige at årets VM sluttede som en kæmpe succes for CRG fabrikken, der jo står bag både CRG, Maranello og Maxter motorer.