Med 53, 45 og 35 deltagere i hhv. KF3, KF2 og KZ2 var deltagerantallet i årets første WSK løb højere end sidste år. KF1 klassen skuffede med kun 11 deltagere. 3 danskere var med, men ingen af dem fik point med hjem.
Her er der briefing til et af WSK løbene i 2006. Foto:wskarting.com.
Nicolai Møller Madsen og Jacob Nørtoft var de danske deltagere i KF3, mens Michael Sørensen deltog i KF2. Nicolai og Jacob kom i finalen via opsamlingsheat, og sluttede som nr. 21 og nr. 18. Michael Sørensen blev nr. 7 i opsamlingsheat, og kom ikke med i finalen.
Du kan se alle resultater fra løbet på wskarting.com.
Formentlig glæde efter løbet hos Intrepid, TM og Maxter
Intrepid har trukket sit fabriksteam fra KF1, KF2 og KF3 klasserne i protest mod de mange problemer der har været med at motorleverancerne til de nye klasser. De var derfor sikkert ekstra glade da Allessandro Manetti i sin Intrepid kart løb med guldet foran Jonathon Thonon (CRG) og Marco Ardigo (Tony).
TM og Maxter glæder sig sikkert også over, at de stadig er næsten enerådende på motorfronten i KZ2, selvom det ser ud til at Vortex har fundet frem til noget der virker med deres nye motor. Det var Marco Ardigo, der satte tiden 1/10 sek. foran Allessandro Manetti, så der skal nok komme lidt flere Vortex motorer i KZ klasserne i år.
Parilla/Iame og Vortex fører motorkapløbet i KF klasserne
Blandt de 109 deltagere i KF1, KF2 og KF3, fordelte motorerne sig som følger:
Parilla: 35
Vortex: 23
MRC: 20 (heraf 18 i KF3)
TM: 10
Windfire (PCR): 8
VKR: 7
Maxter: 6
KF1 er desværre med til at give et lidt skævt billede, da 9 af de 11 deltagere kørte med Parilla. Hvis vi trækker KF1 ud af tallene, ser det derfor ud som følger:
Parilla: 26
Vortex: 23
MRC: 20 (heraf 18 i KF3)
TM: 10
Windfire (PCR): 7
VKR: 6
Maxter: 6
Vortex fik de bedste resultater i første afdeling af WSK
Kigger vi på resultatfordelingen i KF2 og KF3, kan man se følgende fordeling af top-10 placeringerne:
Vortex: 9
Parilla: 4
MRC: 4
Windfire: 3
Kigger man kun på statistikken, klarer Vortex sig altså bedst – med en væsentlig højere andel top-10 placeringer end det deltagende antal motorer skulle berettige.
Der er dog også en del forskel på klasserne. MRC fik sine 4 top-10 placeringer i KF3, ligesom Windfire fik 2 af sine 3 top-10 placeringer i KF3. Vortex fik også 4 top-10 placeringer i KF3, men med færre deltagere end MRC.
Under alle omstændigheder ser det indtil videre ud til, at flere forskellige motorfabrikater kan være med i kampen om topplaceringerne, og det bliver forhåbentlig endnu mere tæt efterhånden som sæsonen skrider frem.